Aquest butlletí arriba a finals d’un any que ha estat ple de reptes, però en el que també hem celebrat els 45 anys d’Oikocredit Internacional i 20 d’anys d’Oikocredit Catalunya, i comencem amb el vídeo del nostre aniversari per a celebrar aquesta fita, i recordar-nos que la nostra feina segueix sent necessària després d’aquest temps, i amb la pandèmia ara és més rellevant que mai. Al vídeo escoltarem en Thos Gieskes, Director Executiu d’Oikocredit, repassant la nostra història de 45 anys i com es va fundar Oikocredit.
Quaranta-cinc anys després, continuem anant on es necessita el nostre treball. En aquest butlletí destaquem a les petites i mitjanes empreses (pimes), finançant el que sovint s’anomena el "missing middle" o espai del mig que falta, la bretxa entre les microempreses i les grans empreses. Molts experts reconeixen que les pimes són la columna vertebral d'una economia pròspera, però el sector de les pimes està desatès per les institucions financeres. Això fa que el treball amb les organitzacions sòcies que financen a les pimes sigui especialment important per a Oikocredit.
També us portem altres notícies i una crida de voluntariat, i aprofitem l’ocasió per desitjar-vos un molt bon any 2021, ple de salut, solidaritat i Justícia Global.