Oikocredit celebra la seva 45ª Assemblea General Anual

El passat 15 de juny, Oikocredit va celebrar la seva 45ª Assemblea General Anual (AGM) a Amesfoort, Holanda, amb la participació dels seus membres a través d’un sistema de conferències per internet i votació electrònica.
Per segon any consecutiu, l’AGM es va celebrar en format híbrid amb només un petit número de participants reunits a l’oficina d’Oikocredit a Amersfoort, Holanda, degut a les circumstàncies extraordinàries que ha provocat la pandèmia. La Maya Mungra, membre del Consell de Supervisió, va presidir la reunió i prop de 90 representants van participar i votar en línia.
Decisions clau votades
Els membres van aprovar els comptes anuals del 2020 y van aprovar la gestió del Consell d’Administració i del Consell de Supervisió en relació a les respectives activitats realitzades el 2020.
Les propostes aprovades a l’Assemblea General van ser les següents:
- La proposta del Consell d’Administració i del Consell de Supervisió de no pagar dividends pel 2020, donades les pèrdues del 2020 com a conseqüència de la pandèmia.
- Les modificacions dels estatuts relatives a: i) Una pròrroga d’1 any de la clàusula transitòria aprovada el 2018; ii) L’introducció de normes estatutàries obligatòries en cas d’absència i incapacitat dels membres del Consell d’Administració i del Consell de Supervisió; iii) Ampliació del termini de convocatòria i aclariment de les normes de presentació d’alternatives per als punts de l’ordre del dia de l’Assemblea General.
- Augmentar la participació de les sòcies cooperativistes en relació tant a la contractació del Director/a General com en el nomenament de les persones membres del Consell de Supervisió.
- La convocatòria d’una Assemblea General Extraordinària a finals d’any per debatre el model de captació d'inversions a la cooperativa i l’estratègia 2022-2026, entre altres qüestions.
Nomenaments i eleccions
Gaston Aussems va ser nomenat membre del Consell de Supervisió. Les persones membres del Consell van agrair a les persones membres que en van sortir enguany, Ruth Waweru i Eltjo Kok, les seves valuoses contribucions a Oikocredit.
Es va escollir tres noves persones membres pel Consell de Membres: Aglaë Hagg, Peter Koona Tefo i Matthias Lehnert. Christiane Riffaud va ser escollida per un segon mandat. Cinc persones membres van finalitzar el seu segon mandat i van deixar el Consell de Membres: Ulrike Chini, Polisi Kivava Boudouin, Huub Lems, Emmanuel Muhozi i Hans van Nie. Havien format part del Consell de Membres des de la seva fundació l’any 2016 i la resta de membres van agrair-los la seva feina per establir i desenvolupar la feina feta al consell.
Arxiu
de juny 2022
- 29/06 - Oikocredit dona suport a una nova plataforma de cafè per a prestadors d'impacte
- 28/06 - El Sol: font d'energia per reduir la pobresa als països del Sud
- 21/06 - Oikocredit s’uneix a DFC, Norfund i responsAbility en un vehicle de finançament per a "impactar a milions"
- 17/06 - Oikocredit celebra la 46a Assemblea General Anual
- 13/06 - [NOTA DE PREMSA] Nova associació entre Aqua for All i Oikocredit per invertir en aigua i sanejament comunitari
- 04/06 - Conrear cotó per a les comunitats
- 02/06 - Fort impuls per donar a conèixer Oikocredit
- 01/06 - ‘Desconstruint l'ensenyament de l'economia' REDEFES
de maig
- 30/05 - Informe del primer trimestre del 2022: Els esdeveniments internacionals influeixen en els resultats
- 16/05 - Oikocredit convida a les seves organitzacions sòcies a l’Assemblea General Anual de juny
- 13/05 - [Blog] Invertir en Comerç Just és impulsar canvis al Sud
- 11/05 - Celebrant 15 anys amb Oikocredit: entrevista a Caroline Mulwa
- 10/05 - Oikocredit dona suport als serveis financers a Amèrica Llatina
- 03/05 - Reflexionar i impulsar l’impacte: blog de Mirjam't Lam
d’abril
- 21/04 - Resultats financers per al 2021: consecució i recuperació
- 21/04 - Informe del quart trimestre del 2021: Èxit i recuperació
- 19/04 - Gwen van Berne és nomenada Directora de Finances i Riscos