Presentació de la Taula del Sistema de Finances Ètiques

L'1 de Maig en el marc de la Trobada de l'Economia Solidària Idearia2015, es va realitzar un Taller de presentació i debat sobre la recentment creada Taula del Sistema de Finances Ètiques de REVES RdR (MSFE). Durant la presentació de la MSFE, es va explicar la iniciativa, que sorgeix amb la intenció de consolidar una sectorial de Finances Ètiques i està composta per les quatre entitats de FFEE de REVES que operen en àmbit estatal: CAUS, Coop57, Fiés i Oikocredit.
En la presentació es va posar l'accent que aquesta iniciativa recull la llarga tradició i la gran riquesa d'experiències de FFEE que existeix en REVES RdR i assumeix el repte de consolidar un espai coordinat que reforci les FFEE de REVES. En el treball del Taller es van posar de manifest una sèrie de reptes clau per a la TAULA, entre els quals podem ressaltar:
-La necessitat d'establir canals de cooperació que permetin crear circuits especialitzats per a necessitats específiques, implicant a altres actors de l'Economia Solidària i agents potencialment aliats.
-L'atenció a l'Eix educatiu, buscant incorporar en diferents espais i nivells (Educació primària, secundària, batxillerat, universitària, formació professional, no-formal,…) els principis i realitats de les Finances Ètiques en el marc de l'Economia Solidària.
-Aprofundir en la cooperació, i el treball amb les eines ja disponibles de FFEE per part de les entitats i persones de REVES RdR i les seves organitzacions territorials i sectorials.
-Mirar a Europa i incorporar-se a les dinàmiques que, a nivell internacional, desenvolupa REVES *RdR, assumint en alguns casos el repte de reforçar-les.
-Atendre a la dimensió de denúncia i incidència, interaccionant amb l'esfera política sense perdre independència i atents als riscos de manipulació.
-Implicar-se en la consolidació del Mercat Social de REVES RdR.
Van sorgir així mateix moltes altres qüestions relacionades amb les relacions amb el cooperativisme de crèdit, els reptes de l'assegurament ètic en el marc de REVES, la necessitat de construir i difondre missatges comuns sobre FFEE i ESS…
Arxiu de notícies
de gener 2023
- 27/1/23 - La Febrerada: 1a Festa i Trobada de l’ESS de Barcelona
- 23/1/23 - L´Escàner de les Finances Ètiques: nova eina per mesurar l´ètica d´institucions financeres
d’octubre 2022
de novembre 2019
d’octubre
- 28/10/19 - Presentació del Baròmetre de les Finances Ètiques 2018
- 16/10/18 - La banca ètica continua creixent, segons el Baròmetre de les Finances Ètiques 2017
de juliol 2018
de novembre 2017
- 24/11/17 - Fem Banca amb Valors: La Global Alliance for Banking on Values aterra a Barcelona.
- 14/11/17 - Les Finances Ètiques a Batxillerat: Entrevista al Pau Montalà.
de maig
de gener
de setembre 2016
de maig
- 18/5/16 - 1800 milions d'euros i 215000 clients: Les finances ètiques segueixen creixent
- 10/5/16 - La Xarxa d'Economia Social crea un nou web del Mercat Social
- 10/5/16 - El TTIP o com manipular l'aribtratge de les inversions
- 3/5/16 - Com puc evitar el finançament de la indústria militar?
d’abril
- 27/4/16 - "Tranquil·litza saber que els diners es destinen a projectes socials, i no als rics"
- 21/4/16 - Sant Jordi: Lectures per entendre millor les finances i l'economia social
- 7/4/16 - 30 anys de Comerç Just
de març
- 22/3/16 - Deures pendents en l’accés universal a l’aigua (en condicions)
- 10/3/16 - Les finances ètiques volen arribar als instituts
- 8/3/16 - Finances ètiques per les dones treballadores